Úvod

1.Komunikace jako nástroj řízení

2.Komunikační proces

3.Osobnostní předpoklady k úspěšné komunikaci

4.Firemní prezentace - příprava podkladů

5.Firemní prezentace - vystoupení na veřejnosti

6. Zvládání stresu z veřejného vystoupení

7.Intraorganizační komunikace

8.Řízení porad a firemních akcí

9.Komunikace v kreativním rozhodování

10.Řešení pracovních konfliktů

11.Tréninkové programy

12.Interorganizační komunikace

13.Vyjednávání

14.Konstruktivní a destruktivní formy dyadické komunikace

Použité zdroje
kapitola Management podnikových procesů (MPP)

Představení předmětu

Předpokladem pro úspěšné uplatnění absolventů vysokých škol s technickým zaměřením v praxi jsou i základní znalosti z oblasti ekonomiky podniku...
Tak začínalo představení předmětu Podniková ekonomika, na který nyní navážeme. Náplní předmětu Management podnikových procesů budou základní činnosti, které musí většina manažerů v podniku provádět. Věříme, že i ti, kteří neaspirují na manažerské posty, zde najdou dostatek zajímavých a důležitých informací nejenom pro úspěšnou pracovní kariéru. Základní informace o předmětu (anotace, rozsah a počet kreditů), ale také základní literaturu a informace o doporučených předcházejících předmětech naleznete v studentském informačním systému VŠCHT Praha. Pokud jste připojeni k internetu, stačí, když kliknete sem.

Harmonogram předmětu v prezentacích

Uveřejněné materiály jsou určeny především pro studenty Vysoké školy chemicko-technologické v Praze. Některá data v nich obsažená jsou z veřejných zdrojů a z důvodu přehlednosti nejsou uvedeny všechny citace tak, jak bývá v odborné literatuře zvykem.

Jednotlivé přednášky Vám nejlépe přiblíží prezentace, které představují podrobnější osnovu každého přednáškového bloku:
POZOR, pokud se chcete dostat k jednotlivým prezentacím, musíte si informace k MPP vyhledat na stránkách Ústavu ekonomiky a řízení chemického a potravinářského průmyslu VŠCHT Praha. V tomto souboru je aktivní pouze prezentace k Time managementu.

1. Úvod
2. Rozhodování
3-4. Plánování
5. Marketing
6. Řízení distribuce
7. Řízení výroby
8. Řízení nákupu
9. Organizování
10. Řízení lidských zdrojů
11. Time management a řízení týmů
12-13. Řízení jakosti a environmentu
14. Kontrola

Klasifikační požadavky

Předmět je ukončen písemnou a ústní zkouškou, která je podmíněna získáním zápočtu. Podmínky pro obdržení zápočtu jsou na interních stránkách ústavu.
Pokud student uspěje v písemné části zkoušky, ale neuspěje v ústní části, nemusí již na dalším termínu písemnou část opakovat.

Termíny písemných části zkoušek budou vypsány ve studentském informačním systému, termíny ústní části se určí v závislosti na aktuálním počtu studentů. Ti, kdo se bez omluvy nedostaví na zkoušku, budou hodnoceni stupněm F.

Texty ke cvičením

Cvičení č.1(PowerPoint)
Cvičení č.2 a 3(PowerPoint)
Cvičení č.4(PowerPoint)
Cvičení č.5(Word)
Cvičení č.6(PowerPoint)

Samostatné úkoly

Hodnocení samostatných úkolů - DŮLEŽITÉ (Word)
Projekt č.1 (Word)
Projekt č.2 (Word)

Základní literatura

Botek, M. a kol. Základy řízení podnikových procesů. 1. vyd., VŠCHT Praha, 2005. ISBN 80-7080-576-5.

Doporučená literatura

Botek, M. a kol: Sbírka příkladů z inženýrské ekonomiky a managementu, 1. vyd., VŠCHT Praha, 2001. ISBN 80-7080-431-9.
Synek, M. a kol.: Manažerská ekonomika, 1. vyd., GRADA, 2001. ISBN 80-247-9069-6.

Vyučující

Mgr.ing. Marek Botek, Ph.D.
Ing. Pavel Hradecký, Ph.D.
Ing. Dana Strachotová, Ph.D.
nahoru